Konverteringsoptimering for webshops

Optimer din webshop og skab øget omsætning

Hvor skal vi ændre og hvordan skal vi ændre det? Det er spørgsmål som alle webshops bokser med hver dag. Konverteringsoptimering for webshops hjælper dig til at identificere, kvalificere og designe forbedringer der øger omsætningen i din webshop.

Med udgangspunkt i principper, erfaringer og eksempler, gennemgår Ole Gregersen de primære sider i enhver webshop:

  • Forsiden
  • Kategorivisning
  • Produktside
  • Tjek-ud forløbet

Lær at bruge forståelsen af hvordan brugerne navigerer, vælger og beslutter, så forstår hvordan du udvælger og re-designer elementer som bør optimeres.

Vi inddrager begreber fra webpsykologi, neuromarketing, UX/usability og webdesign, sådan at du både for indsigt i hvad der foregår i brugerens hoved og hvad det er for en effekt vi søger at skabe. Det gør dig i stand til at arbejde videre med processen selv efterfølgende på andre sider og elementer.

Du går fra kurset med kvalificerede idéer til forbedringer – så du forstår både hvorfor og hvordan du skal optimere og måske også split-teste din webshop.

 

funnels2-1024x636

Det indeholder kurset

Analyse og dataindsamling
Kundeanalyse: Hvordan skaber vi indsigt og forståelse, der kan hjælpe os til at præsentere produkter og indhold bedst muligt?

Web analytics
Hvordan kan vi bruge Google Analytics til at forstå problemer og potentialer?

Hotjar
Vi ser på hvordan du kan indsamle viden om klik, indtastninger og meget mere, der kan hjælpe dig til at vælge de rigtige optimeringer. Hvornår skal vi bruge hvad og hvad lærer vi egentligt af det?

Optimeringsprincipper for webshoppens standardsider
Vi ser på hvad de forskellige siders funktioner er. Hvordan afkoder en potentiel kunde dit design og dine tilbud. Hvor understøtter du købsprocessen, søgning og brugerens browsen igennem dit produktkatalog?

Re-design
Hvordan hjælper designet med at skabe overblik og forståelse hos brugeren? Hvad er friktion og hvordan kan det afhjælpes? Hvordan kan designet motivere brugeren til at foretage konverterende handlinger?

Vi ser på gode og dårlige eksempler og diskuterer konkrete løsningsforslag – også på din webshop.

Brugertest og sesssion recording
Hvordan kan du aktivt teste din webshop? Hvad lærer du af at se brugere bruge dit website og hvordan omsætter du det til forbedringer?

Split-test
Hvad skal du split-test? Hvilke fejlkilder og faldgruber er der i split-test af din webshop? Hvordan sikrer du kvaliteten af din split-test?

 

funnel

Materialer

Du modtager en litteraturliste med forslag til yderligere læsning. Der vil også være et mindre opgavehæfte, hvor kursets modeller, opgaver, noter og spørgsmål er samlet, sådan at du efterfølgende kan arbejde videre med de emner og spørgsmål der er introduceret på kurset.

Målgruppe og forudsætninger – er kurset noget for dig?

Kursets formål er at gøre dig i stand til at identificere, kvalificere og designe forbedringer til en webshop. Med andre ord: At få din webshops omsætning til at stige. Derfor er kurset designet til dig der har en webshop eller arbejder for en. Hvis du har indflydelse på hvordan indholdet eller udseendet i webshoppen kan optimeres, så er kurset relevant for dig.

Tag din egen bærbare med, så er det lettere at lave øvelser og gruppearbejde.

Kurset afholdes på dansk (men udbydes også på engelsk. Kontakt os for nærmere information).

Om underviseren

Ole Gregersen er senior konsulent hos Optuner, en virksomhed der kun arbejder med konverteringsoptimering og brugertest.

Han har en baggrund indenfor usability og interaktionsdesign, bl.a. med 6 år som underviser i Usability på IT-Universitetet. Han hjælper til dagligt virksomheder med konverteringsoptimering, både praktisk og som organisatorisk proces og metode. Han er grundlægger af konferencen ConversionBoost er desuden aktiv som taler, forfatter og underviser indenfor konverteringsoptimering og usability.  Læs mere om Ole Gregersen.

Det praktiske

Kurset i Randers afholdes centralt i byen – det præcise sted oplyses snarest.

Kurset i København afholdes i vores rare lokaler hos Company Care på Laplandsgade 4, 2300 København S. Der er gratis parkering lige udenfor, og metro og bus 2A er lige i nærheden.

Vi byder på frokost, og serverer kaffe, te og vand under kurset, samt frugt og kage.

Aflysning og afmelding
Ved for få tilmeldinger til kurset vil kursister automatisk blive tilbudt en plads på næstkommende kursusdato. Dette vil blive meddelt tilmeldte kursister senest 14 dage inden kurset skulle være afholdt.

Det et muligt at få 50% af kursusprisen refunderet ved framelding op til 1 måned før kurset afholdes. Derefter refunderes billetten ikke. Det er selvfølgelig altid muligt at give tilmeldingen videre til en kollega eller ven.

Spørgsmål? Kontakt os!

Er du i tvivl om, hvorvidt dette kursus er det rette for dig, eller vil du hellere have tilsendt en faktura end at tilmelde dig online? Vil du gerne have soya-mælk i kaffen? Tag fat i os, så finder vi ud af det!

Kontakt os

Praktisk information

Workshop

Konverteringsoptimering for webshops

Pris

5.300 kr. ekskl. moms.

Datoer

Kurset afholdes følgende dato:

  • Tirsdag d. 10. maj 2016 kl. 9-16 (København)

Tilmeld mig 10. maj (Kbh.)

Tidspunkt

Kurset afholdes fra kl. 9.00 – 16.00

Sted

Company Care
Laplandsgade 4, st.
2300 København S