A/B splittest i praksis

Få bedre resultater med dine split-test

Intenst heldagskursus, der besvarer vigtige spørgsmål som:

  • Hvor længe bør min test køre?
  • Har jeg trafik nok til at opnå gyldige resultater?
  • Hvordan segmenterer jeg besøgende og resultater?
  • Hvad er statistisk signifikans egentligt?
  • Hvordan tester jeg fx CSS eller globale ændringer?
  • Hvordan måler jeg på omsætning i stedet for klik?
  • Samt alle de spørgsmål du selv kommer med…

 
Præsentation af kurset:

 

 
Underviser Ole GregersenDin underviser har mere end 6 års erfaring som kursusansvarlig på IT-Universitetet, samt fra en række workshops og kurser for danske virksomheder. Han er specialist i konverteringsoptimering, medarrangør af ConversionBoost konferencen, aktiv blogger og foredragsholder: Senior konsulent Ole Gregersen fra Optuner

 

Dette kursus er til dig der er gået i gang med split-test eller ønsker at gøre det, og gerne vil undgå de udfordringer mange løber ind i.

Igennem praktiske eksempler og test vi sætter op på dagen, lærer du hvad du skal være opmærksom på, tips og tracks, samt gode råd til din analyse af testresultaterne.

Værktøj på kurset er Visual Website Optimizer, men principperne er også gyldige hvis du bruger andre værktøjer.

 

split-test-kursus

Få indgående forståelse af de tal og begreber du møder i split-test-værktøjer som Visual Website Optimizer.

Tilmeld dig her

Det indeholder kurset

På kurset gennemgår vi blandt andet

  • Valg af testværktøj
  • Typer af splittest
  • Planlægning og opsætning af splittest
  • Best-practice, fejlkilder og faldgruber i splittest
  • Segmentering og web-analytics integration
  • Analyse af testresultater

Det får du ud af kurset

  • En grundig introduktion til A/B splittest med fokus på praktiske øvelser og erfaringer.
  • Viden og erfaring, så du efterfølgende selv kan planlægge, opsætte og gennemføre splittests i din egen organisation.
  • Dybere forståelse for fejlkilder og udfordringer forbundet med at afvikle splittests.

Materialer

Kursisterne modtager en litteraturliste med forslag til yderligere læsning. Der vil også være et mindre opgavehæfte, hvor kursets modeller, opgaver, noter og spørgsmål er samlet, sådan at deltagerne efterfølgende kan arbejde videre med de emner og spørgsmål der er introduceret på kurset.

Målgruppe og forudsætninger – er kurset noget for dig?

Kurset er designet til dig der arbejder med at skabe værdi online fx igennem online salg og marketing, UX, webdesign, usability eller lignende i alle typer virksomheder. Der kræves ingen særlige forudsætninger, men det er oplagt en fordel at prøvet splittest eller at stå for konkret at skulle arbejde med det.

Kurset afholdes på dansk (men udbydes også på engelsk. Kontakt os for nærmere information).

Om underviseren

Ole Gregersen har en baggrund indenfor usability og interaktionsdesign, bl.a. med 6 år som underviser i Usability på IT-Universitetet. Han hjælper til dagligt virksomheder med konverteringsoptimering, både praktisk og som organisatorisk proces og metode. Han er grundlægger af konferencen ConversionBoost, driver brugertest-virksomheden Optuner.dk og er aktiv som taler, forfatter og underviser indenfor weboptimering og usability. Læs mere om Ole Gregersen.

Det praktiske

Kurset afholdes i vores rare lokaler hos Company Care på Laplandsgade 4, 2300 København S. Der er gratis parkering lige udenfor, og metro og bus 2A er lige i nærheden.

Vi byder på frokost, og serverer kaffe, te og vand under kurset, samt frugt og kage.

Aflysning og afmelding
Ved for få tilmeldinger til kurset vil kursister automatisk blive tilbudt en plads på næstkommende kursusdato. Dette vil blive meddelt tilmeldte kursister senest 14 dage inden kurset skulle være afholdt.

Det et muligt at få 50% af kursusprisen refunderet ved framelding op til 1 måned før kurset afholdes. Derefter refunderes billetten ikke. Det er selvfølgelig altid muligt at give tilmeldingen videre til en kollega eller ven.

Spørgsmål? Kontakt os!

Er du i tvivl om, hvorvidt dette kursus er det rette for dig, eller vil du hellere have tilsendt en faktura end at tilmelde dig online? Vil du gerne have soya-mælk i kaffen? Tag fat i os, så finder vi ud af det!

Kontakt os

Praktisk information

Workshop

Kom godt i gang med A/B splittest

Pris

5.300 kr. ekskl. moms.

Datoer

Kurset afholdes følgende datoer:

  • Torsdag den 19. maj 2016 kl. 9-16

Tilmeld mig 19. maj

Tidspunkt

Kurset afholdes fra kl. 9.00 – 16.00

Sted

Company Care
Laplandsgade 4, st.
2300 København S