Konverteringsoptimering i praksis

Optimer dit website og konvertér flere besøgende til kunder

Konverteringsoptimering er en målrettet metode til at forbedre dit website, så du f.eks. gør flere besøgende til betalende kunder, sælger mere til hver kunde, eller får flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev.

Dette kursus hjælper dig til at besvare de to spørgsmål de fleste stiller sig selv når det gælder konverteringsoptimering: ”Hvor skal jeg optimere” og ”Hvad skal jeg ændre”?

Baseret på cases og erfaringer fra egne optimeringsprojekter lærer Ole Gregersen dig, hvordan du forbedrer dit eget website og dermed sikrer, at det skaber mere værdi for dine kunder og din virksomhed.

 

Det indeholder kurset

Kurset tager udgangspunkt i dit website. I løbet af dagen kommer du aktivt til at arbejde praktisk med at identificere og re-designe udvalgte konverteringer (f.eks. knapper eller bannere) på dit website – uanset hvilken type website du arbejder med. Arbejdet foregår i grupper, så du også får input fra de øvrige deltagere, samt fra underviseren.

For hver session vil du blive introduceret til en teoretisk ramme, så du forstår baggrunden for de praktiske øvelser. Samtidigt er alle øvelserne baseret på skabeloner og tjeklister, du kan arbejde videre med dagen efter.

Udover de praktiske øvelser og deres teoretiske udgangspunkt, vil Ole introducere tænkningen og principperne bag konverteringsoptimering, sådan at du selv kan blive en ambassadør på denne nye måde at arbejde på. Desuden vil du modtage en introduktion til optimeringsprocessen, sådan at du kan arbejde videre med at modne din egen virksomhed og lære at tænke både strategisk og metodisk omkring konverteringsoptimering.

Afslutningsvis vil vi se på split-test og eventuelt sætte en split-test op fra dagens mange optimeringsforslag. Du vil få indblik i, i hvilken grad dine re-designs overhovedet kan testes, samt lære hvad du skal være opmærksom på i opsætningen og den efterfølgende analyse.

 

optimeringsproces_uxmentor-1024x603

Det lærer du

  • Introduktion til konverteringsoptimeringens faser, opgaver og udfordringer.
  • Introduktion til indsamling af viden og data om kunder fx igennem Google Analytics, brugertest, interview og online værktøjer.
  • Introduktion til splittestværktøjer, herunder også planlægning af test, opsætning test, typiske faldgruber og segmentering/kvalitets-sikring i Google Analytics.
  • Konkret, praktisk og brugbar erfaring med at analysere dit website og udpege optimeringspotentialer med udgangspunkt i de vigtigste principper indenfor usability, psykologi, salg/marketing og webdesign.

 

Vi har endnu ikke dato på yderligere kommende kurser. Hvis du vil have besked når de bliver oprettet, så tilmeld dig vores beskedservice nedenfor. Samtidig giver vi dig 5% rabat som tak for din interesse, når du tilmelder dig kurset.

Giv mig besked >>

Materialer

Du modtager en litteraturliste med forslag til yderligere læsning. Der vil også være et mindre opgavehæfte, hvor kursets modeller, opgaver, noter og spørgsmål er samlet, sådan at du efterfølgende kan arbejde videre med de emner og spørgsmål, der er introduceret på kurset.

Målgruppe og forudsætninger – er kurset noget for dig?

Kurset er designet til dig, der arbejder med online marketing, User Experience eller som webredaktør, informationsarkitekt eller lignende.

Alle i et online team har brug for at forstå, hvad der skaber konverteringer.
Der kræves ingen særlige forudsætninger for at deltage i kurset.
Kurset afholdes på dansk (men udbydes også på engelsk. Kontakt os for nærmere information).

Om underviseren

Ole Gregersen er senior konsulent hos Optuner. Han har en baggrund indenfor usability og interaktionsdesign, bl.a. med 6 år som underviser i Usability på IT-Universitetet. Han hjælper til dagligt virksomheder med konverteringsoptimering – både praktisk og som organisatorisk proces og metode. Han er grundlægger af konferencen ConversionBoost og er desuden aktiv som taler, forfatter og underviser indenfor konverteringsoptimering og usability. Læs mere om Ole Gregersen.

Det praktiske

Kurset afholdes i Storkøbehavn hos en af vores samarbejdspartnere.

Vi byder på frokost, og serverer kaffe, te og vand under kurset, samt frugt og kage.

 

Aflysning og afmelding

Ved for få tilmeldinger til kurset vil kursister automatisk blive tilbudt en plads på næstkommende kursusdato. Dette vil blive meddelt tilmeldte kursister senest 14 dage inden kurset skulle være afholdt.

Det et muligt at få 50% af kursusprisen refunderet ved framelding op til 1 måned før kurset afholdes. Derefter refunderes billetten ikke. Det er selvfølgelig altid muligt at give tilmeldingen videre til en kollega eller ven.

Spørgsmål? Kontakt os!

Er du i tvivl om, hvorvidt dette kursus er det rette for dig? Eller vil du hellere have tilsendt en faktura end at tilmelde dig online? Vil du gerne have soya-mælk i kaffen? Tag fat i os, så finder vi ud af det!

Kontakt os

Kontakt os

Praktisk information

Workshop

Konverteringsoptimering i praksis

Pris

4.995 kr. ekskl. moms.

Datoer

Vi har endnu ikke en dato på dette kursus. Hvis du vil have besked når det bliver oprettet, så tilmeld dig vores beskedservice nedenfor. Vi giver 5% rabat som tak for din interesse, når du tilmelder dig kurset.

Ja - giv besked >>

Tidspunkt

Kurset afholdes kl. 9.30 – 16.30

Sted

Kurset afholdes i København.